A győztes pályamű terve, amelyet Magyar Zsófia készített

Fenntartható, lokális, zero waste – A hübris új söre reflektál az iparági változásokra

Kiderült, melyik pályamű lett a hübris, Szemét, ne dobd el! grafikai pályázatának győztese. Ennek kapcsán hamarosan egy új sörrel jelentkezik a székesfehérvári sörfőzde.


Sajtóközlemény

A sörfőzdéket is foglalkoztatja a hulladéktermelés és -felhasználás kérdése. Talán még nem is olyan sokak számára ismeretes és egyértelmű, de januártól újra betétdíjas rendszerben kerülnek forgalomba a sörösdobozok. Így a fehérvári hübris főzde is szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a szeméttel igenis törődni kell. Ebből az alkalomból egy friss sörrel debütál, ami a lehető legalacsonyabb környezeti terhelésű termékük lesz. A termék különlegessége emellett a címkéje, amit egy helyi művészeti pályázaton választottak ki, és a lokális vásárlás fontosságát domborítja ki.

A hulladékfelhasználás összetett témájának feldolgozására a legmegfelelőbb formának épp egy csomagolástervet választott a hübris legénysége, s ha már így alakult, ki is állították az e célra kiírt pályázat keretében beérkezett műveket a főzdetérben, a hübris eddigi első és egyetlen főzdei kiállításán. A közel hatvan mű közül kikerülő győztes pályamű is ezzel összhangban egy olyan alkotás lett, amit rendkívül érdekes és szórakoztató is végigpásztázni mindazoknak, akik érdeklődnek a grafikai tervezés, a csomagolástervek, a hulladékfelhasználás, vagy akár a jövő sörgyártási kérdései iránt.

Magyar Zsófia munkája a lokális termelőkre hívja fel a figyelmet, vagyis azon vásárlói tettre, mely a minél kisebb környezeti terhelés szempontjait tartja szem előtt, s melynek során tudatosan kereshetjük a helyi termékeket, szolgáltatásokat. Ezen egyszerű vásárlói magatartásunkkal is sokat tehetünk a fenntarthatóságért. A címketerven megelevenednek a felismerhető székesfehérvári jellegzetességek (országalma, a közeli Balaton), és a szemfülesek még a főzde dolgozói közül is kiszúrhatnak valakit. A főzde szerint ilyennek kell lennie egy sörnek 2024-ben: fenntarthatónak, lokálisnak, minimalizált szeméttel járónak, és természetesen minőséginek.

A győztes címketerv a külön erre a célra készült, helyi sörfőzők által megálmodott alakor búzasör hivatalos csomagolása lett. Az így készül sör egy elfeledett, ősi gabonából készült sörfajta.

A borítókép (A győztes pályamű terve, amelyet Magyar Zsófia készített), és a bejegyzés teljes tartalmának forrása: sajtóközlemény.