Fehér Nyúl : Backstage Vol.1

Backstage – Amikor a Fehér Nyúl részvényesei alkotják a recepteket

Elindult a Fehér Nyúl legújabb sörsorozata, a Backstage, melyben a közösségi finanszírozási kampányukban résztvevőkkel közösen alkotják meg a recepteket.


A Fehér Nyúl tavaly lebonyolított egy sikeres crowdfunding kampányt. A tőkebevonás célja többek között az volt, hogy a kapacitásukat növeljék, a raktárukat fejlesszék, illetve hogy saját labort hozzanak létre. A közösségi finanszírozásban résztvevők sem jártak rosszul, hiszen azon túl, hogy mind a 283-an a főzde tulajdonosaivá váltak, sok kedvezményben és előnyben részesültek. Például bizonyos sörök az ő szájuk íze szerint készül el. Erről szól a Backstage sorozat.

Ha egy elkészítendő sör stílusáról egy nagyobb közönség szavazhat, akkor nagyon valószínű, hogy egy ipa, jó eséllyel egy new england ipa lesz a végeredmény. Láthattunk már erre példát a Belvárosi Sörfesztivál fesztiválsöreivel (Flower Power 2019, Festival Hippie) vagy épp az Ország Sörével kapcsolatban (Ország Söre) is. A Fehér Nyúl belső szavazásán sem volt ez másképp, a részvényesek ugyanis egy neipára voksoltak, amihez egyébként a komlókat is ők választhatták ki. Így született meg a Backstage Vol.1 neipa El Dorado és Mosaic komlókkal.

Gyorsteszt – Backstage

Megjelenésre olyan, amilyennek egy neipának lenni kell: teljesen ködös (bár kicsit világos), tartós fehér habbal. Intenzíven érződik a komló munkája. Először virágos, mézes jegyek jönnek, majd a citrusok felé fordulunk, végül pedig a gyümölcskosár (sárgabarack, körte, …) is megérkezik. Közepes test, aminek a 6.6% alkohol ellenére is van egy session beütése, ami számunkra abszolút pozitívum. Lágy kortyok, kis száraz lecsengéssel és közepes keserűséggel.

Fehér Nyúl : Backstage Vol.1
Fehér Nyúl : Backstage Vol.1

A Nyulak azt nem szerették volna elárulni, milyen gyakorisággal terveznek hasonló akcióba belevágni, de az első kísérlet alapján mi megbízunk a részvényesek ízlésében!